Homepage

måndag 30 augusti 2010

Kivik, garn och äpplen

Var på bröllop i Kivik i lördags och igår fick vi lite tid till att strosa runt i den söta lilla staden. Underbart! Handlade lavendelvinäger och nässelsalt i en liten bod vid vattnet och hittade en liten garn- och chokladbutik som jag självklart inte kunde motstå. Trevlig butiksinnehavare, fantastiska garner och världens gulligaste vovve... för en gångs skull var även sambon nöjd med att vara i en garnbutik...

Vilka inspirerande omgivningar... just nu skulle jag vilja stå i ett lantligtkök klädd i blommigt förkläde och baka äppelpajer för att sedan gå och sätta mig i min korgstol på en liten förstukvist utanför ett pittoreskt hus och handarbeta lite i höstsolen mendan pajen står i ugnen...
Istället sitter jag på jobbet, längtar till lunch och känner ett sug efter soffan där hemma, mina nyinköpta garner och drömma om det som varit...

Inga kommentarer: