Homepage

tisdag 8 maj 2012

Ode to Svea

Vilken morgon...

Började dagen med att läsa lokaltidningen i solen på balkongen.

Lyssnar på underbar cellomusik komponerad av min vän Aina. P.J. by Aina Myrstener Cello

Tvättar vackra retrotyger som kommer från Shoegazerns mormor Svea. Tyvärr gick hon bort i februari vid en högaktningsvärd ålder av nittioett år! Varje tygstycke doftar fortfarande av henne och hennes vackra hus. Jag förflyttas på en gång till hennes kök, hennes kökssoffa, kokkaffe, hembakta småkakor i mängder och påminns om hennes underbara lite cyniska humor. Vackra underbara kvinna som jag aldrig kommer att glömma och som alltid kommer att vara en av mina stora förebilder i livet. Jag är så glad att jag fick lära känna dig "snälla, snälla tant Svea med dom goda kakorna".

"En sjunger det en kan och äter det en har" - Svea Lundström

2 kommentarer:

Jessica sa...

Amanda och jag stod med tyget från kökssoffan och luktade å luktade,,, Det luktar Mormor och morfar om det. Så det får sitta kvar under det nya bestämde jag. Kram

Anonym sa...

Det är något visst med doften som ger ett lugn och en trygg känsla.

Shoegazer